Blíží se desáté výročí vydání hry Grand Theft Auto IV, s ním také ale vyvstává otázka mobilního portu hry

 

 

Při příležitosti desátého výročí vydání zatím pěti GTA titulů (GTA III, Liberty City Stories, Chinatown Wars, Vice City, San Andreas) příští rok nás ale čeká další výročí – desítka čeká GTA IV!

Přesněji 29. dubna 2018, čím více se ale toto datum přibližuje, tím více nás trápí otázka – dostane se vůbec na port pro Android a iOS zařízení?

Související obrázek

U zatím všech vydaných titulů bylo vytvoření portu pro mobilní zařízení relativně „jednoduché“, to samé se ale nedá říct o IV, jelikožběží na RAGE Engine (Rockstar Advanced Game Engine) který jako první použili vývojáři v roce 2006 na Rockstar Games Presents Table Tennis. Nenechte se zmást rokem 2006, RAGE byl pro GTA IV razantně vylepšen a zkomplikován. RAGE mimo jiné používají tituly jako Max Payne 3, všechna Red Dead a dokonce i nejnovější GTA.

Nejzásadnější otázka je ale zda-li vůbec dnešní zařízení na bázi iOS či Androidu vůbec GTA IV zvládnou unést zátěž Enginu a obecně hry jako takové. Mimoto, verze pro PC disponuje velikostí přes 16gb, čili zařízení jako takové, bude muset být minimálně dvakrát takové úložiště (pro systém a ostatní aplikace). Nicméně úložiště by nemuselo být ani takový problém v době zvyšujících se kapacit telefonů a možností rozšíření SD kartami, pořád tu s námi ale s některými zařízeními zůstává.

San Andreas zabírá na PC cca 4,7 GB, přičemž jeho Android verze necelých 2,5Gb, což znamená že velikost vývojáři skoro 2x zredukovali, u GTA IV by se dalo čekat podobného redukování, nicméně pochybujeme že se stejným výsledkem.

Redukce by se týkala zejména textur, které by se daly v mnoha případech změnit, upravit či předělat kompletně, v tom částečně figuruje i rozlišení, obrazovka telefonu není pro grafický čip náročná tolik jako pro grafický čip v pc klasický monitor.

Související obrázek

Porovnáme li výsledky procesoru Snapdragon 835 s procestory Intel, zjistíme, že Snapdragon dosáhne na Core Q9550, který GTA IV zvládá bez problému. (Geekbench4)

Grafické procesory Mali-G71 nebo Adreno 540 mají srovnatelné výkony s čipem GTX 930M, který zvládá GTA IV také. (podle GFX Bench 3.0) Což znamená, že nic absolutně nereálného to není.

To ale není vše, stále je tu například operační paměť apod., podle různých benchmarků a ostatních porovnání není zdaleka nemožné vytvořit port pro GTA IV, vše ale záleží na vývojářích a samozřejmě také rozpočtu, protože nic z toho nebude rozhodně levné.

Dále je zde ovladatelnost, na kterou si u GTA IV stěžuje mnoho hráčů. Jak by asi vypadala v případě mobilního portu? Byla by zde potřeba úprava a tím pádem vlastně kompletní přehodnocení handlingu atd?

Související obrázek

Další možností je vytvoření remasterované verze pro next-genové konzole k příležitosti desátého výročí a odložení vydání mobilní verze na nějakou vhodnější dobu.

Nezbývá nám ale nic jiného než čekat, co nám rok 2018 přinese. Tak jako tak, desetileté výročí vydání GTA IV nenechá R* jen tak bez povšimnutí a určitě něco přichystá, co to bude se ale dozvíme nejdříve v dubnu příštího roku.

Co vy a mobilní verze her od R*? Hrajete nějaký z portů GTA, nebo snad Maxe Paynea? Dejte nám vědět co si myslíte o mobilních portech, jejich ovladatelnosti a čemkoli co vás napadne v sekci komentářů pod příspěvkem na Facebooku, rádi si přečteme vaše názory či popovídáme. Nezapomeňte nás sledovat pro další novinky a zprávy ze světa Rockstar Games, děkujeme za přízeň!


Zdroje: gtaforums.com, youtube.com, wikipedia.org, rockstargames.com

Written by: Vojtěch Kozlovský

Šéfredaktor a správce RockstarGamesCZ

Komunita rockstargames

Chcete otevřít diskusi nebo se domluvit na společné hře? Využijte naší komunity.

Rockstargames Tweets

Od uživatelů

Natočili jste video ze hry a nebo udělali dobrý tunning a chcete jej ukázat světu? Zde máte možnost.