Když se mluví o hrách, nemálo z nás si hned představí právě San Andreas,dovolte mi prosím nazvat ho protentokrát jednoduše „SA“ protože v tomto článku nebudeme mluvit o ničem jiném než právě o této legendární hře. Vyšla 26. října roku 2004 a i po skoro dvanácti letech si najde svoje hráče po celém světě. Nejspíše je to také zásluha nejspíše největší modifikace zvané „SAMP“ (San Andreas Muliplayer), která vnáší do hry možnost hry více hráčů a tak dále a tak dále.

V tomto článku se nebudeme ale věnovat věcem které ve hře jsou, nýbrž věcem, které ne. A to jsem si je vymyslel, vykouzlil nebo jsem si je vycucal z prstu? Rozhodně ne. K těmto věcem se i po tolika letech dostáváme díky složkám a souborům, které jsou stále hluboko v adresáři hry nebo za ně vděčíme Betám a různým screenshotům a trailerům.

Věcí je samozřejmě mnoho a mnoho, proto jsem pro vás vybral ty nejvíce zajímavé. Pohodlně se tedy usaďte a jdeme na to!

screen01

 

Odstraněné a vedlejší mise.

The Truth is Out There

Hra sama o sobě obsahuje více než stovku příběhových misí, nicméně pořád jsou zde ty, které se do finální verze nedostaly. Nejlepším příkladem pro takové mise je ta největší odstraněná s názvem „The Truth is Out There“.

Po krátkém telefonátu je potřeba získat policejní helikoptéru v San Fierru. Po předešlé misi, kdy jsme „navštívili“ Area 69 (51 ve skutečnosti) jdou po protagonistovi jménem „Truth“ vládní složky a je potřeba ho dostat ven z jejich zajetí v Marina Bay zpět na opuštěné letiště v poušti.

První mise

V první misi, (kdy se členy Grove Street jedete z pohbu vaší matky zpět do vašeho hoodu) měl v první části, kdy jedete s Big Smokem řídit Carl, přičemž mu Big Smoke vyprávěl co se dělo mezitím co byl mimo město.

Vykrádání obchodů

V původní verzi hry bylo možné vykrádat všechny možné obchody, tato aktivita byla bohužel odstraněna před vydáním finální verze hry.

Nepotvrzená DLC pro San Andreas.

SA je jak už jsem zmiňoval sama o sobě plná misí, aktivit a tak dále. Nicméně už pár měsíců po vydání hry se objevily spekulace od DLC do hry, také se šířilo, že vydavatel má v rukávu materiál na roky a roky dopředu.

Pozn. Stejně jako dnes u GTA Online. Takže kdo ví, jestli nejde znovu o stejný případ.

Kromě DLC byla ve hře možnost vytváření tzv. Custom misí fanoušky bez pomoci jakýchkoli scriptů. Autor nemusel psát ani jeden jednoduchý řádek scriptu. (kdo někdy scriptoval, pochopí)

Doplňky městského prostředí.

I města se dočkala škrtů. Ve městech a vesnicích po celém San Andreas je mnoho věcí, které můžeme dělat. Nicméně jich mohlo být i víc. Znovu opakuji, vybírám ty nejzajímavější.

Tramvaj se zastávkami v San Fierru

Asi každý z nás si všiml „tý zbytečný tramvaje, která jenom poráží auta“. No, tak ta neměla být jen tak bez pointy. V původní verzi měla opravdu zastávky (včetně otočné platformy), kde se dalo nastoupit a nechat se svézt ulicemi San Francisca, ehm. San Fierra.

Myčky aut

Ano, i auto se dalo umýt. Myčky aut jsou dokonce vidět u pár benzínek ve hře, nicméně jsou použitelné asi tak jako telefonní budka v dnešní době. (skoro vtip)

Tato funkce byla později představena až ve čtvrtém dílu GTA.

Oživení prostředí

Pro oživení prostředí byly přidány také veřejné služby. Přiznejme si, není mezi námi ani jeden z nás který nikdy neporazil pouliční osvětlení nebo semafor. Proto byly v původní verzi k dispozici tyto služby, které po pár minutách přijely a danou věc opravily. (fungovalo pro věci jako lampy, ploty, semafory apod.)

Dále když byl zabit civilista, přijela „NEWS“ dodávka, ze které vyběhli dva lidé, představovaní jako kameraman a reportér.

Mapa

Změn se dočkala také mapa hry. Od nepatrných přetexturování až po celé budovy. Samozřejmě pořád vycházíme z původních screenshotů, betaverzí a trailerů!

Na mapě nebyla Marina Bay 

Marina Bay, malé městečko za mostem Golden Gate v San Fierru vůbec nebylo plánováno do finální verze.

Ostrov poblíž San Fierra

Jistě jste někdy slyšeli o Alcatrazu. Ten měl být také v San Andreas. Ostrov byl na místě lodi v dnešní podobě hry. (levý horní roh mapy)

Menší vesnice

Také venkovské vesnice byly značně menší.

Méně cest

Po celém San Andreas bylo opravu málo cest, proto se vývojáři rozhodli přidat více silnic a vedlejších cest.

Glen Park?

Nejspíš nejznámější park v Los Santos, (LA) Glen Park v původní verzi vůbec nebyl.

Interiéry

Také interiéry byly změněny nebo dokonce vynechány ze hry. I tak jsou stále k dispozici, dokonce i v samotné hře.

Začněme třeba prázdným skladištěm

Ve finální verzi nemá využití, existují spekulace, že mělo nahradit původní skladiště v misi „Grey Import“.

Untitled

Dvoupatrový Ammunition

Původně mělo být ve hře i dvoupatrové Ammunition se střelnicí v druhém patře.

Untitled

 

San Fierro police building

Tento interiér patří mezi ty největší a nejpropracovanější interiéry. Interiér obsahuje pickupy, živé pedy (postavy) a vybavení.

untitled

Úplně nový Safehouse

Úplně nový interiér CJova apartmánu ve Vinewood Hills.

Untitled

 

Obrovské sídlo v Mullholland

Pořádná vila v Beverly Hills, kdo by něco takového nechtěl. I v San Andreas byl luxus na prvním místě. Opět díky beta screenshotům a traileru můžeme vidět jak sídlo vypadalo.

Aktivity a hráčovy animace

CJ neuměl jenom chodit a střílet. (samozřejmě jsem si vědom, že toho umí víc) Byly k dispozici animace jako kouření cigarety, marihuany nebo se opít. Od těchto aktivit R* ustoupilo. Snad nemusím ani vysvětlovat proč.

Vozidla

I z automobilových řad se seškrtávalo, a to drasticky! Místo původních 420 (moc pěkné číslo) se totiž do hry dostalo „pouze“ 120 vozidel. Bohužel nejsou screenshoty ani nic podobného jako důkaz, takže spekulace mohou začít.

Auta jako taková si prošla taky mnohými, i když nepatrnými změnami. Od jiných světel, přes přidané či odebrané dveře, až po jiný tvar vozidla.

Víme také, že ve hře byla možnost dávat, nebo dokonce i krást věci z kufru. To můžeme také vidět v cutscénách pár misí.

Teď už ke konkrétním vozidlům. Víme totiž o dvou známých prostředcích, která se prostě do hry nedostala.

FBI Rancher

Ano, v tu dobu ještě FBI, ne FIB. Tento čtyřdveřový sedan v černé barvě měl pouze policejní sirénu. Ovšem byl to zajímavý model.

Boeing 727

Ano, ve hře mělo být i dopravní letadlo. Posléze bylo nahrazenou stávajícím AT-400

Zbraně

Ve finální verzi hry máme k dispozici celkem 42 zbraní, nicméně v původní verzi hry jich mělo být až 140!

Zbraní je opravdu hodně. K dispozici byly ke koupi v hardwarovém obchodu. Samozřejmě to nejsou všechny zbraně. Hra měla obsahovat třeba také kladivo, šroubovák, mačetu nebo další raketomet.

Sprej, fotoaparát, lopata a dokonce i AK-47 měli jiný skin. Také byly k dispozici nové zbraně jako Odstřelovací puška, puška M16, Glock nebo druhá upilovaná brokovnice.

Také padák měl jiný skin. (viz. obrázek)

Gangy

Ve finální verzi hry je 57 teritorií gangů po Los Santos, inu, v původní verzi hry mělo být 178 teritorií po celém San Andreas. Teritoria měla také patřit více gangům. Ve hře se objevují jako Grove St., Ballas, Los Santos Vagos, Varrio los Aztecas, San Fierro Rifa, The Triads, Da Nang Boyz a Ruská mafie.

 

 

Dostáváme se k úplnému závěru. Jak už jsem zmiňoval, hra je i ve finální verzi opravdu velká. Ale zkuste si představit, že by veškerý tento obsah byl ještě ve hře, určitě by byla o dost zajímavější, co myslíte? Nikdy se asi už nedozvíme proč vývojáři odstranili mnohdy tak báječné věci. GTA: San Andreas byl bez pochyby předchůdce všech novodobých her, protože má stále co nabídnout. Tak jako tak, na tuto už dvanáct let starou hru jen tak prach padat nezačne, protože svoje hráče má a bude mít po celém světě. Nicméně je důležité si uvědomit, že nic není věčné.

 

Written by: Vojtěch Kozlovský

Šéfredaktor a správce RockstarGamesCZ

Komunita rockstargames

Chcete otevřít diskusi nebo se domluvit na společné hře? Využijte naší komunity.

Rockstargames Tweets

Od uživatelů

Natočili jste video ze hry a nebo udělali dobrý tunning a chcete jej ukázat světu? Zde máte možnost.